ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ବନାମ ପେଟ୍ରୋଲ-ଡିଜେଲ ଗାଡ଼ି: ଭାରତରେ କାହାର ସଂଖ୍ୟା ଅଧିକ? ଜାଣନ୍ତୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ତଥ୍ୟ

Sakala Desk Picture
Published On

ଭାରତୀୟ ଅଟୋମୋବାଇଲ ବଜାର ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେଉଛି। ଲୋକମାନେ ଦୈନନ୍ଦିନ ବ୍ୟବହାର ପାଇଁ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାରର ଯାନବାହାନ ବାଛୁଛନ୍ତି। ବର୍ତ୍ତମାନ ସମସ୍ତଙ୍କ ମନରେ ଏକ ବଡ଼ ପ୍ରଶ୍ନ ହେଉଛି: ଭାରତରେ କେଉଁ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଅଧିକ ଗାଡ଼ି ରହିଛି - ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ଯାନ (EV) ନା ଇନ୍ଧନ ଚାଳିତ ଗାଡ଼ି?

ଇନ୍ଧନ ଚାଳିତ ଗାଡ଼ିର ଏକଚାଟିଆ ଦବଦବା

ପେଟ୍ରୋଲ, ଡିଜେଲ କିମ୍ବା ସିଏନଜି ଭଳି ପାରମ୍ପାରିକ ଇନ୍ଧନରେ ଚାଲୁଥିବା ଗାଡ଼ିଗୁଡ଼ିକର ସଂଖ୍ୟା ଭାରତରେ ସର୍ବାଧିକ। ୨୦୨୪ ମସିହାରେ ବିକ୍ରି ହୋଇଥିବା ପ୍ରାୟ ୨.୬୦ କୋଟି (୨୬.୦୪ ନିୟୁତ) ଗାଡ଼ି ମଧ୍ୟରୁ ପ୍ରାୟ ୧.୯୧ କୋଟି (୭୩.୭%) କେବଳ ପେଟ୍ରୋଲ ଗାଡ଼ି ଥିଲା। ସେହିପରି ଡିଜେଲ ଗାଡ଼ିର ସଂଖ୍ୟା ପ୍ରାୟ ୨୬.୨ ଲକ୍ଷ (୧୦.୧%) ରହିଥିଲା। ଏହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଯେ, ପ୍ରତି ଗୋଟିଏ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ଯାନ ବିକ୍ରି ହେବା ସମୟରେ ୧୦ଟିରୁ ଅଧିକ ଇନ୍ଧନ ଚାଳିତ ଗାଡ଼ି ବିକ୍ରି ହେଉଛି।

ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ଯାନ (EV)ର ବର୍ତ୍ତମାନ ସ୍ଥିତି

ଯଦିଓ ଭାରତରେ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ଯାନର ବଜାର ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି, ତଥାପି ଇନ୍ଧନ ଗାଡ଼ି ତୁଳନାରେ ଏହାର ମୋଟ ସଂଖ୍ୟା ବହୁତ କମ୍। ସରକାରୀ ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ, ଫେବୃଆରୀ ୨୦୨୫ ସୁଦ୍ଧା ଭାରତରେ ପ୍ରାୟ ୫୬.୭୫ ଲକ୍ଷ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ଯାନ ରହିଛି। ଅନ୍ୟପକ୍ଷରେ, ଦେଶରେ ମୋଟ ପଞ୍ଜୀକୃତ ଯାନର ସଂଖ୍ୟା ପାଖାପାଖି ୪୦ କୋଟି ଛୁଇଁଛି। ଏପ୍ରିଲ ୨୦୧୯ ରୁ ମାର୍ଚ୍ଚ ୨୦୨୪ ମଧ୍ୟରେ ମୋଟ ଗାଡ଼ି ପଞ୍ଜୀକରଣରେ ଇଭିର ଅଂଶ ମାତ୍ର ୩.୩୮% ରହିଛି।

ଦୁଇ ଚକିଆ ଏବଂ ତିନି ଚକିଆ ଯାନରେ ଅଗ୍ରଗତି

ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଦୁଇ ଚକିଆ ଏବଂ ତିନି ଚକିଆ ଯାନ ସବୁଠାରୁ ଅଧିକ ଲୋକପ୍ରିୟ ହୋଇପାରିଛି। ଇ-ସ୍କୁଟର ଏବଂ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ବାଇକ୍ ଗୁଡ଼ିକ ଶସ୍ତା ଏବଂ ବ୍ୟବହାର ଉପଯୋଗୀ ହୋଇଥିବାରୁ ଏଗୁଡିକର ଚାହିଦା ଅଧିକ ରହିଛି। ସେହିପରି ଇ-ରିକ୍ସା ଭଳି ତିନି ଚକିଆ ଯାନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଭାରତ ବିଶ୍ୱର ଅନ୍ୟତମ ବୃହତ୍ତମ ବଜାର ପାଲଟିଛି।

ଭବିଷ୍ୟତ କ’ଣ?

ଦୀର୍ଘ ଦିନର ଭିତ୍ତିଭୂମି, ସହଜରେ ଇନ୍ଧନ ଉପଲବ୍ଧତା ଏବଂ କମ୍ ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ମୂଲ୍ୟ ଯୋଗୁଁ ଲୋକମାନେ ଏବେ ବି ଇନ୍ଧନ ଚାଳିତ ଗାଡ଼ିକୁ ପସନ୍ଦ କରୁଛନ୍ତି। ତଥାପି, ବିଶେଷଜ୍ଞଙ୍କ ମତରେ ଆଗାମୀ ଦିନରେ ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ୍ ଯାନର ବଜାର ଅଂଶ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବ। ବର୍ତ୍ତମାନ ପେଟ୍ରୋଲ-ଡିଜେଲ ଗାଡ଼ି ସଂଖ୍ୟାରେ ଆଗରେ ଥିଲେ ମଧ୍ୟ, ଏକ ପରିବେଶ ଅନୁକୂଳ ବିକଳ୍ପ ଭାବରେ ଇଭି (EV) ଧୀରେ ଧୀରେ ନିଜର ସ୍ଥିତି ମଜବୁତ କରୁଛି।

Join Us @ WhatsApp

About The Author

Google News
Join Us @ WhatsApp

ସମ୍ବନ୍ଧିତ ଖବର