ମନୋରଞ୍ଜନ
ଓଡ଼ିଶା
ମୋବାଇଲ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ନିସ୍ତାର ନାହିଁ: ଆହୁରି ମହଙ୍ଗା ହେବ ଟେଲିକମ୍ ସେବା, ବଢ଼ିବ କଲ୍ ଦର
ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ମୋବାଇଲ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ମହଙ୍ଗା କଲ୍ ଦରରୁ ନିସ୍ତାର ମିଳିବା ସମ୍ଭାବନା କମ୍। କାରଣ ଆଗାମୀ ଦିନରେ ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ନିୟମିତ ଭାବରେ ଟାରିଫ୍ ବା ଶୁଳ୍କ ବୃଦ୍ଧି ଜାରି ରଖିବେ। ତେଣୁ ଦେଶରେ ଟେଲିକମ୍ ସେବା ମହଙ୍ଗା ହୋଇଯିବ। ତେଣୁ ମୋବାଇଲ କଲ୍ ଦର ବଢ଼ିଯିବ। ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକୁ ସେମାନଙ୍କର ରାଜସ୍ୱ ବୃଦ୍ଧି କରାଇବାରେ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ। ୨୦୧୯ଠାରୁ ଟେଲିକମ୍ ଅପରେଟରମାନେ ତିନିଥର ଶୁଳ୍କ ବୃଦ୍ଧି କରିସାରିଛନ୍ତି। ଏଠାରେ ସୂଚନାଯୋଗ୍ୟ ଯେ, […]
ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ମୋବାଇଲ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ମହଙ୍ଗା କଲ୍ ଦରରୁ ନିସ୍ତାର ମିଳିବା ସମ୍ଭାବନା କମ୍। କାରଣ ଆଗାମୀ ଦିନରେ ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ନିୟମିତ ଭାବରେ ଟାରିଫ୍ ବା ଶୁଳ୍କ ବୃଦ୍ଧି ଜାରି ରଖିବେ। ତେଣୁ ଦେଶରେ ଟେଲିକମ୍ ସେବା ମହଙ୍ଗା ହୋଇଯିବ। ତେଣୁ ମୋବାଇଲ କଲ୍ ଦର ବଢ଼ିଯିବ। ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକୁ ସେମାନଙ୍କର ରାଜସ୍ୱ ବୃଦ୍ଧି କରାଇବାରେ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ। ୨୦୧୯ଠାରୁ ଟେଲିକମ୍ ଅପରେଟରମାନେ ତିନିଥର ଶୁଳ୍କ ବୃଦ୍ଧି କରିସାରିଛନ୍ତି। ଏଠାରେ ସୂଚନାଯୋଗ୍ୟ ଯେ, ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ୨୦୧୯ଡିସେମ୍ବର, ୨୦୨୧ ନଭେମ୍ବର ଏବଂ ୨୦୨୪ ଜୁଲାଇରେ ତିନିଥର ଶୁଳ୍କ ବୃଦ୍ଧି କରିସାରିଛନ୍ତି। ସେଣ୍ଟ୍ରମ ଇନଷ୍ଟିଚ୍ୟୁସନାଲ୍ ରିସର୍ଚ୍ଚର ରିପୋର୍ଟରେ ଦାବି କରାଯାଇଛି ଯେ ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ଉପଭୋକ୍ତା ପିଛା ହାରାହାରି ରାଜସ୍ୱ (ଏଆର୍ପିୟୁ) ବୃଦ୍ଧି କରିବାକୁ ଯୋଜନା କରୁଛନ୍ତି। ମୂଲ୍ୟ ବୃଦ୍ଧି ଅଧିକାଂଶ ଗ୍ରାହକଙ୍କୁ ପ୍ରିମିୟମ୍ ଯୋଜନା ଆଡ଼କୁ ଟାଣି ନେବ, ଯାହା ଫଳରେ ଉପଭୋକ୍ତା ପିଛା ଖର୍ଚ୍ଚ ବୃଦ୍ଧି ପାଇ ଏବଂ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକର ରାଜସ୍ୱ ବୃଦ୍ଧି ଘଟିବ। ରିପୋର୍ଟରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଭାରତୀୟ ଟେଲିକମ୍ କ୍ଷେତ୍ର ବର୍ତ୍ତମାନ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ଦେଇ ଗତି କରୁଛି। କ୍ଷେତ୍ରରେ ପ୍ରତିଯୋଗିତାମୂଳକ ତୀବ୍ରତା ହ୍ରାସ ପାଇଛି। ପୂର୍ବରୁ ମୋତିଲାଲ ଓସୱାଲ ପକ୍ଷରୁ କୁହାଯାଇଥିଲା ଯେ, ନିବେଶ ଏବଂ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ଡାଟା ବ୍ୟବହାରକୁ ବିଚାରକୁ ନେଇ ଶିଳ୍ପରେ ବର୍ତ୍ତମାନ ରିଟର୍ଣ୍ଣ ଏବେ ବି ବହୁତ କମ୍। ତେଣୁ, ଆଗାମୀ ବର୍ଷଗୁଡ଼ିକରେ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ଅଧିକ ଥର ଶୁଳ୍କ ବୃଦ୍ଧି କରିବେ ବୋଲି ଏବେଠୁ ଜଣାପଡିସାରିଲାଣି।
ଭାରତରେ ପ୍ରବେଶ କରିବା ଷ୍ଟାରଲିଙ୍କ୍ ପାଇଁ ସହଜ ନୁହେଁ
ଭାରତରେ ଏୟାରଟେଲ୍ ଏବଂ ରିଲାଏନ୍ସ ଜିଓ ସହିତ ଚୁକ୍ତି ସ୍ୱାକ୍ଷର କରିବା ପରେ, ଏଲନ୍ ମସ୍କଙ୍କ ସାଟେଲାଇଟ୍ ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ କମ୍ପାନୀ ଷ୍ଟାରଲିଙ୍କ୍ ମଧ୍ୟ ଭୋଡାଫୋନ୍ ଆଇଡିଆ ସହିତ ଆଲୋଚନା କରୁଛି। ରିପୋର୍ଟରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ, ନିୟାମକ ବାଧା, ଉଚ୍ଚ ଆମଦାନୀ ଟିକସ ଏବଂ କମ୍ ମୂଲ୍ୟର ବ୍ରଡବ୍ୟାଣ୍ଡ ସେବା ପାଇଁ ଜଣାଶୁଣା ବଜାରରେ ପ୍ରତିଯୋଗିତାମୂଳକ ମୂଲ୍ୟର ଆବଶ୍ୟକତା ଯୋଗୁଁ ଷ୍ଟାରଲିଙ୍କ ଭାରତରେ ବଡ଼ ଆହ୍ବାନର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇପାରେ।
ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକର ରାଜସ୍ୱ ଦ୍ୱିଗୁଣିତ ହୋଇଛି
ରିପୋର୍ଟରେ କୁହାଯାଇଛି ଯେ ଗତ ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକର ରାଜସ୍ୱ ପ୍ରାୟ ଦ୍ୱିଗୁଣିତ ହୋଇଛି। ସେମାନଙ୍କର ଲାଭ ଆୟ ମଧ୍ୟ ଉନ୍ନତ ହେଉଛି। ପରିଚାଳନା ଖର୍ଚ୍ଚ ସ୍ଥିର ହେଉଛି ଏବଂ ମାର୍ଜିନ୍ ସୁଦୃଢ଼ ହେଉଛି। ୫ଜି ସେବା ଆସିବା ସହିତ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ସେମାନଙ୍କର ପୁଞ୍ଜି ଖର୍ଚ୍ଚର ଗତିକୁ ଧୀର କରିଦେଇଛନ୍ତି, ଯାହା ଫଳରେ ୨୦୨୫-୨୬ ଏବଂ ୨୦୨୬-୨୭ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ମୁକ୍ତ ନଗଦ ପ୍ରବାହ ବୃଦ୍ଧି ପାଇପାରେ।
୨ଜି ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟାରେ ନିରନ୍ତର ହ୍ରାସ
ରିପୋର୍ଟ ଅନୁଯାୟୀ, ୪ଜି ଏବଂ ୫ଜିର ବର୍ଦ୍ଧିତ ବ୍ୟବହାର ସହିତ ଭାରତରେ ୨ଜି ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ନିରନ୍ତର ହ୍ରାସ ପାଉଛି। ଆଗାମୀ ୫-୬ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଏହି ସଂଖ୍ୟା ନଗଣ୍ୟ ହୋଇଯିବ। ବର୍ତ୍ତମାନ ୨୫ କୋଟି ଗ୍ରାହକ ୨ଜି ସେବା ବ୍ୟବହାର କରୁଛନ୍ତି। ଏଥିମଧ୍ୟରୁ ଭୋଡାଫୋନ୍ ଆଇଡିଆର ସର୍ବାଧିକ ୪୦ ପ୍ରତିଶତ ଅଂଶ ରହିଛି। ଏୟାରଟେଲର ୨୩ ପ୍ରତିଶତ ୨ଜି ଗ୍ରାହକ ଅଛନ୍ତି।
ଅଧିକ ମୂଲ୍ୟର ଡାଟା ପ୍ଲାନ୍ର ଚାହିଦା
ଟେଲିକମ୍ ଗ୍ରାହକମାନେ ୨ଜି ପରିତ୍ୟାଗ କରି ୪ଜି ସେବା ଗ୍ରହଣ କରୁଛନ୍ତି। ଏହାସହିତ, ପୋଷ୍ଟପେଡ୍ ଗ୍ରାହକଙ୍କ ସଂଖ୍ୟା ମଧ୍ୟ ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି। ଏହି ପରିବର୍ତ୍ତନ ପ୍ରତି ଉପଭୋକ୍ତା ମୋଟ ରାଜସ୍ୱକୁ ଉନ୍ନତ କରୁଛି। ଏହା ସହିତ, ଡାଟା ବ୍ୟବହାର ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି। ଗ୍ରାହକମାନେ ଅଧିକ ମୂଲ୍ୟର ଡାଟା ପ୍ଲାନ୍ ବାଛିଛନ୍ତି। ଆନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ରୋମିଂ ଏବଂ ଓଟିଟି ସବସ୍କ୍ରିପସନ ଭଳି ସେବାରେ ମଧ୍ୟ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଘଟିଛି।





